.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رای ممتنع همان رای مخالف است با نام دیگر

شمال نیوز: عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس می گوید رای ممتنع تفاوتی با رای مخالف ندارد و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره رای ممتنع نمایندگان در جریان بررسی طرح ها و لوایح مختلف و همچنین بررسی صلاحیت وزیران گفت: در شرایطی که نماینده در جریان بررسی موضوعی برای موافقت به جمع بندی نرسد به عنوان مخالف رای خود را به صورت ممتنع و مخالف ارائه می کند.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: حقیقت موضوع این است که رای ممتنع تفاوتی با رای مخالف ندارد و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

وی افزود: در آیین نامه مجلس یه رای ممتنع اشاره شده است و نمایندگان به خوبی با این رای آشنا هستند اما این رای در حقیقت همان مخالفت با موضوع است که نمایندگان از آن استفاده می کنند.

مصری همچنین درباره این موضوع که آرا ممتنع تاثیر فراوانی در تعیین سرنوشت یک موضوع دارند، گفت: زمانی که نماینده برای موافقت با یک موضوع به جمع بندی نرسد از آرا ممتنع و مخالف استفاده می کند و رای ممتنع همان رای مخالف است که نام آن فرق دارد و نماینده به خوبی می داند که دادن رای ممتنع در حقیقت با موضوع مخالفت می کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: رای ممتنع در آیین نامه داخلی مجلس آمده است و در شرایطی که نمایندگان بخواهند درباره آن تصمیم جدیدی را بخواهند اتخاذ کنند منع قانونی ندارد و کمیسیون تدوین آیین نامه می تواند این موضوع را بررسی کند.

وی همچنین درباره پخش زنده جلسات علنی مجلس گفت: مجلس از پخش زنده جلسات استقبال می کند و زمانی که جلسات مجلس به صورت علنی برگزار می شود موضوعی برای پنهان کردن وجود ندارد.

مصری درباره علنی شدن جلسات ساید نهادها همچون شورای نگهبان گفت: این موضوع در اختیار نهادهای مختلف است اما جلسات نهادهای دیگر به صورت علنی برگزار نمی شود و قانون اساسی زمانی که جلسات علنی نیست اجازه اعلام مباحث را نمی دهد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی ایمانی 30 مرداد 1392
برای آنکه رأی ممتنع واقعاٌ بعنوان رأی ممتنع و خنثی محسوب گردد نباید در مجموع واکثریت آراء به حساب بیاید که متأسفانه به نظر می رسد که در مجلس ایران اینگونه نیست .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.